februari 2022

Het leuke van bestuurslid zijn: je hoort van alles over wat er speelt binnen de verschillende gelederen van AV Triathlon. Dan merk je weer wat een brede, gevarieerde en actieve sportvereniging we eigenlijk zijn. Zo ook op de bestuursvergadering van februari 2022.

De uitdaging voor ons als bestuur is dat we de grote lijnen in het zicht houden en niet teveel in detail op praktische zaken ingaan. Voor mensen die zo betrokken zijn bij hun club, is dat soms best lastig! Maar het lukt ons steeds beter. We hebben een aantal onderwerpen stevig besproken, om de koers uit te zetten. Allereerst de specials, daarover is al vaker iets geschreven. De Running bootcamp Pro special krijgt een vervolg en daar willen we van gaan leren wat er komt kijken bij de organisatie van dit soort ‘extra aanbod’ voor leden. Ook staan we open voor nog meer ‘specials’. Dus heb je een goed plan, of vind je het leuk om nieuw aanbod te coördineren als productontwikkelaar, meld je bij het bestuur. 

Verder is er gesproken over de voorzieningen waar onze leden gebruik van maken. Neem het Bosbad, gelegen naast het clubhuis, dat een extra trainingslocatie voor onze zwemmers zou kunnen zijn. De gemeente is hiermee bezig en de triatlontak denkt actief mee. Het krachthonk stond ook op de agenda: hoe wordt dit nu gebruikt, hoe zien we dit gebruik, klopt het reglement nog, en hoe kunnen we de ruimte en apparatuur zo goed mogelijk benutten?

Een derde onderwerp was het duurzame karakter van onze vereniging, te vatten onder de B van ‘Bewust’ uit onze SBBB-strategie. Hoe kunnen we duurzaam inkopen? Gaan we duurzaam om met energie en afval? We hebben ideeën verzameld en ook de commissies wordt gevraagd hierover met voorstellen te komen.

Tot slot is de aanpak van het vrijwilligersbeleid besproken. We kunnen onze vereniging alleen draaiend houden (van training tot evenement en van koffiedienst tot administratie) als veel mensen een steentje bijdragen. Hoe kunnen we leden koppelen aan vrijwilligerstaken op een efficiënte manier en welke rol heeft de commissie vrijwilligerszaken daarbij? We gaan beginnen met een verbeterslag bij de jeugd, waar ouders van jeugdleden nodig zijn om de jeugdatletiek goed draaiend te houden. 

Namens het bestuur, Christl Foekema (bestuurslid PR & communicatie)