Trainingen

wisseltraining
wisselen….

Bij AV Triathlon kun je meedoen aan triatlontrainingen. Dit zijn trainingen waarbij je meerdere disciplines in één training combineert. Je hebt dan voor alle disciplines die je traint uitrusting/materialen nodig en bij je. Onze triatlontrainers geven tevoren aan wanneer er een wisseltraining is en welke disciplines in de training aan bod komen. Door het doen van triatlon/duatlonl trainingen leer je omgaan met de complexiteit van de triatlon.

Planning 2018

Op maandag 26 maart 2018 start de duatlon- en triatlontraining. Deze trainingen worden gegeven door Harry den Boer, gediplomeerd triatlontrainer van AV triathlon. Gedurende het wegseizoen wordt deze training iedere maandagavond gegeven van 19.00 tot 21.00 uur.

Inhoud

De training begint met infietsen, gevolgd door een kern. De training eindigt door vanaf de trainingslocatie naar huis te fietsen (uitfietsen). De training is toegankelijk voor alle leden die het leuk vinden om aan duatlons en/of triatlons, van welke omvang dan ook, mee te doen.

De kern bestaat uit één onderdeel of een combinatie van meerdere onderdelen. De onderdelen zijn kracht, souplesse, interval, koppel, wissel en vaardigheid. Kortom, iedere training is een triatlon in een notendop.

  • Tijdens krachttraining worden de beenspieren bij het fietsen extra getraind.
  • Bij een souplessetraining laat je de pedalen in een mooie rondgaande beweging rond gaan.
  • Een intervaltraining is een inspanning in een zone, in een bepaalde tijd of afstand, met rust en een aantal herhalingen.
  • In koppeltrainingen worden twee disciplines (bijvoorbeeld zwemmen en fietsen) achter elkaar beoefend. 
  • De koppel- en wisseltrainingen zullen in de zomer ook bestaan uit buitenwaterzwemmen-fietsen-lopen.
  • Bij de wisseltrainingen worden de handelingen bij het wisselen tussen disciplines geoefend.
  • Vaardigheidstrainingen: dit zijn kijktechnieken, fietsen liggend in het triatlonstuur, fietsen in een peloton, enz.

Materiaal

Bij het fietsen draag je een altijd een fietshelm. Dat is verplicht. Het is handig om fietsend de hardloopschoenen in een rugzakje mee te dragen. Verder is het advies een hartslagmeter of horloge te dragen. Je fietst op je racefiets / tijdritfiets. Het fietsen is op de verharde weg, het lopen kan op de verharde of onverharde weg zijn.

Aanmelden

Meld je aan via triathlon@avtriathlon.nl met je naam en je 06-nummer. De trainer zal gedurende het seizoen vooral via de speciaal daar voor aangemaakte whattsappgroep communiceren over startplaats en inhoud van die specifieke training.

Veiligheid

Veiligheid en sociaal gedrag vinden we bij AV Triathlon van groot belang, voor andere weg- en bosgebruikers maar ook voor onszelf!

Let op: bij al onze fietsactiviteiten, dus ook als onderdeel van triatlon en duatlontrainingen, is het dragen van een helm verplicht. Verder ben je verplicht een aantal persoonsgegevens aan te leveren. Ook dien je onze regels ten aanzien van veilig en sociaal fietsen te kennen. AV Triathlon heeft Wegkapiteins opgeleid die onze trainers, voorrijders en leden coachen op veilig en sociaal fietsen. Lees de pagina Veiligheid goed door voordat je met ons mee gaat fietsen.

Deelnemen aan onze triatlontraingen geschiedt op eigen risico.

Deel:
Share on FacebookTweet about this on TwitterEmail to someonePrint this page